Werk jij al met Office 365, Skype voor Bedrijven of Teams? Gaat jouw afdeling Anywhere 365, Vodafone Calling 365 of Cisco Webex invoeren? Hangen er in de vergaderruimtes nieuwe schermen?

JIJ EN JE COLLEGA’S BEPALEN HET SUCCES

Hoe groot of klein de impact van een nieuwe manier van werken ook is: ICT succesvol inzetten begint met aandacht voor gebruikers. Medewerkers zijn het kloppend hart van een bedrijf. Zij maken het verschil. Om hun werk leuker en makkelijker te maken worden nieuwe werkvormen geïntroduceerd. Denk aan online samenwerken, flexwerken of elkaar via video ontmoeten. Handig, maar vaak ook wel even wennen. MASTT helpt deze ICT-veranderingen te omarmen. Niet alleen nu, maar juist met focus op lange termijn resultaten. Er komt meer bij kijken dan een éénmalig traject. Het is een continue proces.

Nieuwe technologie heeft impact op een organisatie en haar werknemers. Het verandert de manier waarop je werkt. En of het nu gaat om software of AV middelen, jij en je collega’s bepalen het succes ervan door de mate waarin je ze gebruikt. Een nieuwe manier van werken begint niet bij de technologie maar bij een andere manier van denken. En die ‘change of mindset’ realiseer je door continue aandacht te besteden aan de 6 stappen van gebruikersadoptie. Bij het samenstellen van een abonnement mix en match je verschillende tools die hierbij passen.

Het gebruikersadoptie traject

Take-off

Kennismaken met elkaar en inzicht krijgen in de ICT-strategie van het bedrijf. Wat zijn de doelstellingen? Waar wil je naartoe?

Awareness

Tijd voor een plan van aanpak om op het juiste niveau, gericht op de interne cultuur en in de juiste terminologie te
communiceren, gericht op flexibele invulling en uitvoering van diensten.

Mindset

Geef medewerkers antwoord op de vraag: what’s in it for me? Een verandering in kennis en houding is nodig om dagelijkse werkprocessen aan te passen.

Learning

Veranderen gaat niet in één keer. Met behulp van bijvoorbeeld workshops, trainingen en inloopsessies knip je het traject op in kleine stukjes en zorg je voor herhaling.

Support

Medewerkers hebben altijd toegang tot een online portal en servicedesk afgewisseld door support op persoonlijk niveau.

Best Practices

Het project wordt geëvalueerd. Wat ging er goed en wat kan beter?

Take-off

Kennismaken met elkaar en inzicht krijgen in de ICT-strategie van het bedrijf. Wat zijn de doelstellingen? Waar wil je naartoe?

Awareness

Tijd voor een plan van aanpak om op het juiste niveau, gericht op de interne cultuur en in de juiste terminologie te
communiceren, gericht op flexibele invulling en uitvoering van diensten.

Mindset

Geef medewerkers antwoord op de vraag: what’s in it for me? Een verandering in kennis en houding is nodig om dagelijkse werkprocessen aan te passen.

Learning

Veranderen gaat niet in één keer. Met behulp van bijvoorbeeld workshops, trainingen en inloopsessies knip je het traject op in kleine stukjes en zorg je voor herhaling.

Support

Medewerkers hebben altijd toegang tot een online portal en servicedesk afgewisseld door support op persoonlijk niveau.

Best Practices

Het project wordt afgerond en geëvalueerd. Wat ging er goed en wat kan beter?

FUNCTIONEEL, FLEXIBEL EN FUN

Gebruikersadoptie en draagvlak voor nieuwe manieren van werken blijvend vergroten. Voor een vaste prijs per maand. Met als resultaat dat ICT bijdraagt aan efficiëntie en plezier. Functioneel, Flexibel & Fun: dat is MASTT.